Upprymd och glad

Känner mig så upprymd och glad. Arbetet inlämnades i måndags..efter mkt få timmars sömn på flera dygn..så hur bra det blev är en annan fråga..men inlämnat är det likväl!

Idag hade vi brainstorming på "jobbet" inför ett stort kommande event i höst, jag kom med en bra idé som gillades så nu ska vi bara försöka genomföra det också..sen var L och jag och pratade med en eventuell "partner" i detta event. Mkt lyckat! Vi var så duktiga! Så kul! Kommer bli ett supercoolt event! Kan dock inte avslöja så mkt om planerna ännu eftersom det är hemligt ;)
Men den 10e sep ska jag tillbaka till London  några dagar ialf! :) Kanske blir det längre tid än så..får se vad som händer och sker..

Firade med Nando's mat efter våra bedrifter idag ialf! Supergott!

Fick förresten beröm för min artikel också :)

Har haft en bra vecka i övrigt dessutom..

I mångags träffade jag N och hennes kille som var på besök i London, superkul att catch up på puben oneils vid Carnaby street! I tisdags var M och jag på Harrods..wow..deras mathallar går inte av för hackor kan jag säga..igår efter jobbet hade vi AW med Ambassaden. Brännboll och picknick i Hyde Park. Helt perfekt kväll! Vädret, sällskapet, maten, vinet, brännbollen..allt! Så glad och lycklig!

Imorgon kommer vi fira nationaldagen på eftermiddagen och senare på kvällen ska vi eventuellt på ett stort Party!

Love my life right now..

Underbara Sex&the City

Kommer precis tillbaka från biokvällen då vi såg Sex and the City-filmen såklart. Behöver jag säga att den var alldeles alldeles underbar? Det var den..man grät och skrattade om vart annat..män..de ställer till så j-a mkt..men kärleken och vänskap, mänsklig värme och förmågan att förlåta och gå vidare..isn't that what life is all about really? You tell me..helt underbar film ialf som sagt.
Godnatt på er lyckliga som får sova, själv måste jag sitta uppe och skriva..deadline imorgon.

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Det blev ingen Bath-trip igår av olika anledningar ..men jag ska dit innan jag åker hem..så är det bara..

Det blev en bra dag trots det. M och Jag åkte båt på Themsen till Greenwich. Urmysig stadsdel med en stor park, coola byggnader, fin utsikt och nollmeridian som går genom Greenwich Royal Observatory. Vi åt Lunch på en indisk restaurang där (supergott och billigt!) och gick på mysiga marknader, vandrade i parken, kollade på utsikten, åt blackberry cheescake glass i strut m.m. Bra dag! (även om köerna till båten hem var lite tröga.)

Bath & Sex and the City

Sitter och kämpar med exarbetet som ska in senast måndag..men kan förhoppningsvis se fram emot en bra kommande helg! Åker till staden Bath på lördag morgon, ska bli så kul! Har velat åka dit sen jag flyttade till London i Januari och nu äntligen! Dessutom har jag ett biobesök att se fram emot söndag kväll, då ska vi nämligen gå och se Sex&the City filmen!!! Känner på mig att det kommer bli en bra helg..bara jag får in arbetet först så!

Ciao på er darlingar!

PS. By the way..vill ge en extra kram till min syster Matilda som är på sin studentbal ikväll, hörde du blev så fin! :) Önskar jag kunde ha varit där och sett min vackra syster i hennes balklänningen! Hoppas du får en underbar kväll systra min! DS

Worth a try at least

Lite smaksatt vatten som utlovar vacker hy..
Ska man tro på det, säg mig?
God var den ialf, införskaffades på en fika i helgen på Eat's uteservering vid Baker Street. De gör förresten den godaste Chai Latten jag någonsin druckit där också.

Sip, sip på er. Eller ska jag säga sörpel, sörpel..

Även om man bor i London..

..kan man ibland får sug att nätshoppa..har hittat 3 superfina klänningar på Asos så gjorde precis en beställning..

Annars har det inte hänt så mkt idag, varit ledig eftersom det är Bank Holiday i Storbritannien, trist väder har det varit, mest regn hela dagen. Har försökt plugga men det går ju sådär..måste bli klar med exarbetet så jag kan njuta riktigt ordentligt nu de sista veckorna och hinna med att utforska London ytterligare..går nog inte att tröttna på den här staden..finns alltid något nytt att se..nästa helg ska vi kanske till Bath också.

En bild från Crawford Street

Fika på Marylebone High Street & Middag på Baker Street

I Fredags strosade vi runt lite på Marylebone High Street, en mysig gata med bl.a. flera fik och en underbar book shop som jag blev helt kär i. Vi slog oss ner och tog en fika på Patisserie Valerie där jag beställde in en kopp av en av den absolut godaste varma chokladen jag druckit i mitt liv..Yummie..Efter någon timme fick vi mess från J som frågade om vi ville äta middag på Nando's med honom, U och M..och det ville vi. Grymt god mat på denna restaurang som man bl.a hittar på Baker Street och i SOHO.

Dagens utmaning i London..

..var att gå in på Primark utan att köpa någotting annat än de där hårklämmorna jag behöver för ynka 1 pund..

Tror ni jag lyckades eller?

Nope..ett halsband, och två par väskor följde också med i shoppingpåsen..ska visa bild sen..

Alltså jag är knäpp..vad ska jag göra av alla väskor jag köpt..men de är så fina..ni ska få se..

SATC i London

Sex and the City filmen
visas på biograferna här i London snart, gissa vem som ska se den då?
Här är en snygg bild på alla tjejerna från Världspremiären i London för några dagar sedan.

Hade en grym torsdagskväll by the way, JCCafterwork med ståuppkomikern Mårten Andersson i Kinnarps lokaler i Covent Garden.

För övrigt är jag j-t trött på mina flatmates. Vilka människor alltså. Två av dem är ändå OK men de andra två..give me a break liksom..Saknar mina normala vänner därhemma otroligt mkt..

Annars händer det inte så mycket denna helgen här i London. Har tyvärr inte tid. Måste skriva på mitt exarbete. En tur i Hyde Park senare idag och kanske en tur till stadsdelen Chelsea imorgon för att Fika med M och U ska dock försöka hinnas med. Tänkte uppdatera bloggen med lite tips på restauranter man inte får missa när man är i London också. Återkommer.

Ha en skön helg!

Blommor för hela slanten

Igår shoppade jag och M på förmiddagen sen åt vi Lunch med J vid St Christopher's Place. Mysig dag! På kvällen var vi ute och åt tapas och drack vin vid Leister Square. Nice!

Det blev mycket blommigt när jag shoppade igår..

Klänningar från H&M
Stor väska från Primark

Underbara London

I torsdags efter jobbet hade vi after work i privata parken, spelade kubb och drack vin. Vädret var underbart. Det var verkligen så himla mysigt! Extra kul var det också att tjejerna spöade killar i första omgången, och sen när jag spelade i samma lag som Peter och Ola mot resten så vann vi också! :) Jag är bra på kubb! ;) Supertrevlig kväll!

Igår var också en bra dag, ute och shoppade med Michaela efter jobbet sen slog vi oss ner på en uteservering, åt mat och drack rött vin och pratade i flera timmar om allt möjligt.

Jag saknar verkligen många därhemma men samtidigt så älskar jag att vara i London. Så det kommer bli med blandade känslor som jag åker härifrån om lite mer än 5 veckor..

Förutom att försöka bli klar med mitt exarbete ska jag verkligen se till att njuta så mycket det bara går..

Sofie var ju här förra helgen förresten..vi var bland annat och besökte Hampstead Heath, åt sen middag vid Themsen på kvällen och drack kaffe på Tate Moderns sjunde våning.

Sofie som blickar ut från Tate Moderns panoramafönster på sjunde våningen

Längs med themsen på väg hem

Halsband och klocka i ett

Fyndat på PortoBello Market

Some shopping

Uppdatering av föregående inlägg kommer i helgen, tänkte bara visa er min nya väska som jag shoppade på Primark för ett tag sen, den är ju så söt.

196177-636

En väska som inte var lika billig (dyraste väskan jag köpt) men ack så snygg är den jag köpte i Notting Hill, har redan visat den men men..här är den igen ialf

196177-637

Det börjar bli varmt här i London nu med, skönt med vår och sol, och jag trivs! Men guu vad jag saknar alla därhemma. Ni får ta och komma hit nu! Isf vore allt perfekt!

Camden Market

Camden Market är en av många mysiga marknader man kan besöka här i London. Här finns allt möjligt, kläder, smycken, accessoarer, böcker, tavlor med mera. Marknaden som är väldigt populär och välbesökt, är uppdelad i flera olika delar. Camden high street market är öppen torsdagar till söndagar från kl 9 till kl 18. Camden Market och Camden Lock är öppen lördagar och söndagar 10-18 medans the Stables är öppet lördagar och söndagar 8-18. På lördagar brukar det vara propfullt med folk så jag rekommenderar att åka dit en tidig söndagsförmiddag om man har möjlighet.

Närmaste Tunnelbanestation heter Camden Town.

Är det fint väder och man har gott om tid så är det schysst att promenera till marknaden från Regent's Park utmed norra sidan, följa kanalen hela vägen upp till Camden Market . Man går förbi London Zoo, kanalbåtar tuffar förbi och det finns massor att titta på på vägen till marknaden. Väl vid Camden Market så förutom alla marknadstånd så är det kul att titta på allt folk och vilken blandning av stilar och människor som finns här. Sätt er brevid slussen (Camden Lock) och drick Pimms (engelsk sommardryck) och titta på båtar och människor runt omkring er och njut av solen och drycken som är väldigt god.

Back from Brighton

Nu är jag tillbaka i London igen efter ett besök hos Sofie i Brighton. Lovely weekend. Lovely Brighton. Underbara Hav och Strand, frisk luft och solsken. Thank's Soffan!!

Lite av dagens händelser:

02 Nattklubben Pav Tav där de spelar 60tals musik stänger så vi åker hem i taxi
07 Vaknar med ett ryck, bakfull och trött, somnar om
10 Vaknar av att C ringer..äter Frukost
11 Går ner till stan
12 Vi äter Cream Tea på The Mock Turtle, pratar en massa och har det allmänt trevligt
13.30 Promenerar längs med stranden med S, njuter av solen och havet!

Min profilbild

Una Chica in London

Student som just nu gör min expraktik i London och lever livets glada dagar för det mesta!